علت نیاز همه سایتها به سئو چیست ؟
اکثر وبسایت‌ها در ‌موضوع و حیطه‌های کاری (niches) دارای رقیبان زیادی هستند . میلیون‌ها وبسایت وجود دارند و خیلی بیشتر از این مقدار به وجود خواهند آمد . اما حقیقت تلخ آن است که در هر موضوع و کلمه کلیدی ، تنها ۱۰ وبسایت اول در نتایج جست و جو میتوانند فروش مناسب داشته باشند و درآمد خوبی کسب کنند. شاید بگویید روش‌های دیگری برای جذب بازدید کننده هست چرا به سراغ آنها نرویم ؟ درپاسخ به این پرسش باید گفت که زمانی که بازدید کنندگان در موتور‌های جست و جو مثلا “هندزفری بی سیم” را جست و جو میکنند ، نمیخواهند داستان‌های مربوط به این وسیله را بخوانند ، میخواهند آن را بخرند و این یعنی فرصت . شاید درصد موفقیت شما در این روش ۹۰% باشد ، اما اگر به سراغ روش‌های دیگر بروید زیر ۱۰% خواهد بود.
از هر بازاریاب آنلاینی و با تجربه ای در رابطه با فروش بیشتر بپرسید ، مسلما بهینه بودن برای موتور‌های جست و جو و مطالب خوب را پیشنهاد میدهد. اما فقط مطالب خوب برای افزایش رتبه کافی است ؟
موتور‌های جست و جو ، روبات‌هایی بیش نیستند که فقط کمی‌هوشمند عمل میکنند . آنها توانایی خواندن و فهمیدن مطالب خوب را ندارند و نمیتوانند به تنهایی بفهمند که کدام نوشته  خوب است و کدامیک بد. پس چگونه میتوانند وبسایت‌ها را رتبه بندی کنند ؟ پاسخ ساده است ، با توجه به ارتباط کلمات کلیدی به متن و همینطور لینک‌های دریافتی و همینطور ، آماده بودن وبسایت برای پذیرایی از موتور‌های جست و جو . هیچ ابزار یا کاری نیست که به تنهایی بتواند رتبه سایت شما را در موتور‌های جست و جو افزایش دهد . در حقیقت ، بازاریابی آنلاین ، به چندین عامل در کنار هم نیاز دارد و تنها یک عامل کاری را از پیش نمیبرد . همینطور که مطالب خوب به سئو نیاز دارند ، سئو هم به مطالب خوب نیاز دارد.
بهینه سازی سایت و سئو
اگر دانش و زمان کافی برای انجام بهینه سازی را ندارید ، حتما باید ازیک سایت خوب که مبتنی بر سئو باشد ، را برای بهینه سازی وبسایتتان انتخاب کنید . سئو وبسایت شما را در موتور‌های جست و جو مطرح میکند ، پس میتواند به پیشرفت شما و برندتان کمک کند . چون سئو یک کار سخت و زمانبر است . استفاده ازروش‌های black hat  توسط برخی از کارشناسان این حوزه ، رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو برای مدت کوتاهی بالا می برد ، اما موتورهای جستجو هر روز در حال تغییر الگوریتمهای خود هستند و هیچگاه یک تکنیک سئو ، برای چند سال و اخیرا" برای چند ماه جواب نمی دهد .
در مورد سئو ، باید هوشمند و دقت عمل بکار گرفته شود. مرحله اول سنجش نیازمندیها و مرحله دوم اقدام برای بکارگیری آن است .